Scholen en Ouders

Keet in de kerk blijkt een prachtig middel om kinderen de taal van muziek te leren verstaan. Zeker omdat de kinderen er ook actief bij betrokken zijn. Zinvol is als de Keet-aflevering niet op zichzelf staan maar dat ze voorbereid zijn en er ook aan afronding op school plaats vindt. Ouders zijn ten allen tijde welkom bij de Keet-afleveringen.

Via de website zullen regelmatig ideeën voor voorbereiding en verwerking worden aangeboden. We stellen het op prijs als docenten leerlingen naar deze website verwijzen. Want deze website kan een brug zijn om nog meer van muziek te weten te komen. Van harte hopen we dat kinderen het leuk gaan vinden om zelf te musiceren, te spelen of te gaan zingen. De Zeeuwse Muziekschool wil de kinderen daarbij graag helpen. Maar de concerten leert de leerlingen ook luisteren en meer in muziek ontdekken dan men vaak op het eerste gehoor verneemt. Regelmatig mogen we ouders en andere familieleden verwelkomen, soms moeten er instrumenten gesjouwd worden, anderen maken foto-en filmopnamen. Wij zijn daar zeer in geinteresseerd.  Graag willen we zoveel mogelijk kinderen laten genieten van Keet in de kerk, daarom hopen we dat steeds meer scholen zich bij ons zullen voegen.

Voor scholen vormt deze site ook een platform om door middel van berichtgeving, foto's of filmpjes anderen te laten zien wat er allemaal op de scholen aan muzikale activiteiten gebeurt. Neem contact op met de mensen van de Keetclub.  Voor scholen die nog meer informatie willen hebben over culturele projecten verwijzen we graag naar de website van cultuureducatie Zeeland.